• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Nordax! Är dom snabba på att betala ut?

N

Nyhär

Gäst
Poäng: 0
Alltså detta var det sämsta skit jag varit med om. Fick beviljat och godkänt. Skrivit under avtal och allt. De har sökt mig och jag har pratat med dom. Har nu gått 2 veckor nu ringde dom igår jag ringde upp idag. Då har jag angivit en orsak till lånet som dom ej kan godkänna. Jag sa att då byter jag orsak. Hon var jättestrulig så jag bad dom markulwra ansökan och avtalet. Men nu Då???? Kan jag söka nytt lån eller är det nu helt kört???????
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

erik23

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
737
Mottagna reaktioner
377
Poäng
487
Alltså detta var det sämsta skit jag varit med om. Fick beviljat och godkänt. Skrivit under avtal och allt. De har sökt mig och jag har pratat med dom. Har nu gått 2 veckor nu ringde dom igår jag ringde upp idag. Då har jag angivit en orsak till lånet som dom ej kan godkänna. Jag sa att då byter jag orsak. Hon var jättestrulig så jag bad dom markulwra ansökan och avtalet. Men nu Då???? Kan jag söka nytt lån eller är det nu helt kört???????

Låneansökan kan du ju såklart dra tillbaks men Förfrågan på din kreditupplysning kommer du ju inte bli av med.
Tror inte dem kommer bevilja dig ett nytt lån om du söker så nära inpå en ansökan som dem har gett avslag på.

Då är det nog bättre att försöka diskutera med dem att dem godkänner den första på något sätt.
 
N

Nyhär

Gäst
Poäng: 0
Ja men kan jag söka nytt hos någon annan tror du? Jag bad dom ju att markulera den för jag blev så trött.. Fick fler förslag på lån genom lendo då jag sökte. Men valde Nordax. Har ju väntat i 2 veckor nu och så strular dom så. Har uc score på 0.54. Är det bra? 1 förfrågning. Vad tror ni? Kan jag söka annan låneförmedlare? Eller annat lån HJÄLP? Behöver verkligen detta lån nu
 

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Alltså detta var det sämsta skit jag varit med om. Fick beviljat och godkänt. Skrivit under avtal och allt. De har sökt mig och jag har pratat med dom. Har nu gått 2 veckor nu ringde dom igår jag ringde upp idag. Då har jag angivit en orsak till lånet som dom ej kan godkänna. Jag sa att då byter jag orsak. Hon var jättestrulig så jag bad dom markulwra ansökan och avtalet. Men nu Då???? Kan jag söka nytt lån eller är det nu helt kört???????
Hade du sökt till direkt till nordax eller låneförmedlare?

(Om det är låneförmedlare kanske det går att kontakta dem och se om det går att ta nå annat erbjudande på samma UC)
Edit: såg att du sökte på Lendo
 
Senast ändrad:

erik23

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
737
Mottagna reaktioner
377
Poäng
487
Ja men kan jag söka nytt hos någon annan tror du? Jag bad dom ju att markulera den för jag blev så trött.. Fick fler förslag på lån genom lendo då jag sökte. Men valde Nordax. Har ju väntat i 2 veckor nu och så strular dom så. Har uc score på 0.54. Är det bra? 1 förfrågning. Vad tror ni? Kan jag söka annan låneförmedlare? Eller annat lån HJÄLP? Behöver verkligen detta lån nu

Ring upp Lendo på direkten och förklara vad som hänt.

Du har ett jättefint betyg så ska inte ha några problem att få lån.


Säger Lendo Nej så skulle jag nog dra en Advisa istället och ta en annan bank.
 
N

Nyhär

Gäst
Poäng: 0
Ok. Tack för svaren. Advisa är dom bra? Eller är zmarta/ feedomfinance bättre?
Vågar jag ringa till lendo? Hatar att prata i telefon. Vad tycker ni jag ska ange att jag ska ha lånet till. På Nordax skrev jag bil och ev kontantinsats till bostad och då ringde dom ju .. jag fick lån på 400000 kr...
 
N

Nyhär

Gäst
Poäng: 0
Sökte på advisafått 3 svar. Ångrar mig nu. Kanske vore bättre att sökt 2×200000.. istället. Varför gjorde jag inte det istället...?? Eller kan man det ens? Fått ett svar från ikano på 250000 kr. Kan man ta det och så söka på 150000kr hos nån annan? Jag ska använda en del till bil ? Om jag tar det på 250000 kr tror ni jag kan få billån hos bokhandlaren Då? Eller ett leasing avtal?
 

erik23

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
737
Mottagna reaktioner
377
Poäng
487
Sökte på advisafått 3 svar. Ångrar mig nu. Kanske vore bättre att sökt 2×200000.. istället. Varför gjorde jag inte det istället...?? Eller kan man det ens? Fått ett svar från ikano på 250000 kr. Kan man ta det och så söka på 150000kr hos nån annan? Jag ska använda en del till bil ? Om jag tar det på 250000 kr tror ni jag kan få billån hos bokhandlaren Då? Eller ett leasing avtal?

Oj du får nog ta och lugna ner dig lite så folk hinner svara här om du vill ha råd.
Hade kanske varit bättre att sökt ett lägre belopp.

Har du lån sen tidigare ?
Tacka inte Ja till något nu utan vänta och se vad som kommer för erbjudanden.
 
N

Nyhär

Gäst
Poäng: 0
Nej jag har inga lån sedan tidigare.. Ja jag borde lugna mig men behöver pengarna. Har dåligt med tid att söka och leta och läsa därför jag blir lite stressad. Men jag tar det lite lugnt nu. Tack för tips.
 

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 200
Mottagna reaktioner
1 276
Poäng
997
Väljer du Ikano får du räkna med att det tar typ 3 veckor innan du har pengarna. Så lugn :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp